ⓘ Free online encyclopedia. Did you know? page 304

Chatanga

Chatanga – upė Rusijoje, Krasnojarsko krašte, Taimyro autonominėje apygardoje. Susidaro susiliejus Chetos ir Kotujo upėms, ištekančioms iš Putorano plynaukštės. Teka į šiaurės rytus pelkėta Šiaurės Sibiro žemuma. Išsiskaido į atšakas, žemupio vag ...

Chemčikas

Chemčikas – upė Rusijoje, vakarų Tuvoje; Jenisiejaus kairysis intakas. Prasideda Kozero kalnagūbryje. Teka į šiaurės rytus Tuvos įduba, besidriekiančia tarp Vakarų Sajano ir Tanu Olos kalnų. Įteka į Sajanų-Šušenskojės tvenkinį. Intakai: kairieji ...

Cheta

Cheta – upė Rusijoje, Krasnojarsko krašto šiaurėje; viena iš Chatangą sudarančių upių. Prasideda Putorano plynaukštėje, susiliejus Ajano ir Ajaklio upėms. Aukštupio vaga slenkstėta. Toliau teka į šiaurės rytus Šiaurės Sibiro žemuma. Netoli Krestų ...

Chilokas (upė)

Chilokas – upė Rusijoje, Užbaikalės krašte ir Buriatijoje; Selengos dešinysis intakas. Išteka iš Arachlėjaus ežero, telkšančio Vitimo plokščiakalnio pietuose. Aukštupyje prateka Šakšos ežerą, protakomis jungiasi su eile kitų ežerų. Teka į pietvak ...

Cipa

Cipa – upė Rusijoje, šiaurės Buriatijoje; Vitimo kairysis intakas. Prasideda Ikato kalnagūbryje, teka į šiaurės rytus. Aukštupyje vadinama Aukštutine Cipa. Baunto dubumoje prateka Baunto ežerą, už kurio vadinama Žemutine Cipa, o vėliau – tiesiog ...

Cna (Mokša)

Cna – upė Rusijoje, Tambovo ir Riazanės srityse; Mokšos kairysis intakas. Prasideda Tambovo srities Sampuro rajone, prie Aleksandrovskije Verchų kaimo. Teka į šiaurę Okos-Dono lyguma. Už Tambovo tampa vingiuota, teka plačiu slėniu. Įteka į Mokšą ...

Čagodoščia

Čagodoščia – upė Rusijoje, Leningrado ir Vologdos srityse; Mologos kairysis intakas. Prasideda Tichvino kalvagūbryje, Šipkovsko ežere; aukštupyje vadinama Čagoda. Teka rytų kryptimi, nuo santakos su Pese vadinama Čagodoščia. Didžiausi intakai: de ...

Čaryšas

Čaryšas – upė Rusijoje, pietų Sibire; Obės kairysis intakas. Prasideda Altajaus Respublikoje, Altajaus kalnuose, Korgono kalnagūbryje, maždaug 1450 m aukštyje. Teka į šiaurės vakarus Altajaus krašto teritorija. Žemupyje pasuka į rytus, kerta Prie ...

Čegemas

Čegemas – upė Rusijoje, Šiaurės Kaukaze, Kabardoje-Balkarijoje; Baksano dešinysis intakas. Prasideda respublikos pietuose, Kaukazo aukštikalnėse, susiliejus Bašil Auzu Su ir Gara Auz Su upokšniams, čiurlenantiems iš Kaukazo ledynų. Teka siauru ka ...

Čerekas

Čerekas – upė Rusijoje, Šiaurės Kaukaze, Kabardoje-Balkarijoje; Baksano dešinysis intakas. Prasideda respublikos pietuose, Kaukazo aukštikalnėse, ties Babugento kaimu susiliejus Chulamo Čerekui ir Balkarijos Čerekui. Teka siaurais kalnų tarpeklia ...

Čikojus

Čikojus – upė Rusijoje, Užbaikalės krašte ir Buriatijoje; Selengos dešinysis intakas. Prasideda Čikojaus kalnagūbryje, teka daugiausia vakarų kryptimi pietine Malchano kalnagūbrio pašlaite, viename ruože teka Rusijos-Mongolijos siena. Žemupyje up ...

Čiusovaja

Čiusovaja – upė Rusijoje, Pauralėje; Kamos kairysis intakas. Prasideda Čeliabinsko srityje, Viduriniame Urale, aukštupyje vadinama Poludenaja Čiusovaja. Teka į šiaurę, aukštupyje ir vidurupyje kaip kalnų upė, vėliau pasuka į šiaurės vakarus ir te ...

Čulymas

Čulymas – upė Rusijoje, Sibire; Obės dešinysis intakas. Prasideda Chakasijoje, Kuznecko Alatau kalnuose, susiliejus Juodojo ir Baltojo Ijuso upėms. Aukštupyje Čulymas – kalnų upė. Už Ačinsko teka į šiaurę Čulymo-Jenisejaus dubuma, toliau į vakaru ...

Čumyšas

Čumyšas – upė Rusijoje, Kemerovo srityje ir Altajaus krašte; Obės dešinysis intakas. Išteka iš Salairo kalvagūbrio dvejomis ištakomis – Kara Čumyšu ir Tom Čumyšu. Aukštupyje teka į pietus, vaga slenkstėta. Vėliau teka šiaurės vakarų, vakarų krypt ...

Dauguva

Dauguva, arba Vakarų Dvina – upė Rusijoje, Baltarusijoje ir Latvijoje; didžiausia Latvijos upė. Prasideda Valdajaus aukštumoje, prateka Ochvato ežerą, teka per Rusiją, Baltarusiją ir Latviją, įteka į Rygos įlanką, Baltijos jūroje. Dauguvos ilgis ...

Desna

Desna – upė Rusijoje ir Ukrainoje; Dniepro kairysis intakas. Prasideda Smolensko aukštumoje, Smolensko srityje. Iki Briansko teka į pietryčius Briansko sritimi; aukštupyje krantai žemi, pelkėti, vaga vingiuota. Nuo Briansko pasuka į pietvakarius ...

Didysis Ikas

Didysis Ikas – upė Rusijoje, pietų Baškirijoje ir Orenburgo srityje; Sakmaros dešinysis intakas. Prasideda Pietiniame Urale, Zilairo plynaukštėje. Teka stačiašlaičiu slėniu pradžioje į vakarus, paskui pietop. Aukštupyje sudaro Muramdymovo tarpekl ...

Didysis Zelenčiukas

Didysis Zelenčiukas – upė Šiaurės Kaukaze, Kubanės kairysis intakas. Upės ištakos šiauriniuose Pagrindinio Kaukazo kalnagūbrio šlaituose – Psyšas Псыш, Kizgyčas Кизгыч ir Archyzas Архыз. Upė teka Karačiajų Čerkesija ir Stavropolio kraštu Rusija. ...

Dniepras

Dniepras – viena didžiausių rytų Europos upių. Teka per Rusijos, Baltarusijos bei Ukrainos teritorijas. Dniepro ištakos – Valdajaus aukštumose, Rusijoje. Teka daugiausia pietų kryptimi. Aukštupyje teka siauru slėniu, ties Orša kerta smiltainio au ...

Donas

Donas – upė Rusijoje, viena didžiausių ir svarbiausių Rytų Europos lygumoje. Prasideda Vidurio Rusijos aukštumoje, 180 m aukštyje, Tulos srityje, Novomoskovsko apylinkėse. Seniau upės ištakomis laikytas Ivano ežeras, tačiau dabar upė prasideda Ša ...

Donecas

Donecas – upė Rusijoje ir Ukrainoje, dešinysis Dono intakas. Prasideda Vidurinės Rusijos aukštumoje, Rusijos Belgorodo srityje, į šiaurę nuo Belgorodo. Teka į pietryčius per Ukrainos Charkovo, Donecko ir Luhansko sritis, Rusijos Rostovo sritį. Su ...

Dubna (Volgos intakas)

Dubna – upė Rusijoje, Vladimiro ir Maskvos srityse, dešinysis Volgos intakas. Prasideda Vladimiro srityje, sudarydama didelius vingius teka į vakarus, įteka į Volgą 8 km žemiau Ivankovsko užtvankos. Pagrindiniai intakai – Kunja, Kubža, Velja, Ses ...

Farsas (upė)

Farsas – upė Rusijoje, Šiaurės Kaukaze; Labos kairysis intakas. Prasideda Adygėjoje, Kaukazo aukštikalnėse, 4 km nuo Pobedos kaimo. Teka į šiaurę giliu, miškingu slėniu daugiausia per Adygėją, tačiau prateka atkarpą per Krasnodaro kraštą. Žemupyj ...

Gazimuras

Gazimuras – upė Rusijoje, Užbaikalės krašte; kairysis Argūnės intakas. Prasideda Nerčios kalnagūbrio šiaurės vakariniuose šlaituose, teka daugiausia šiaurėn tarpukalnių duburiu tarp Gazimuro ir Borščiovo kalnagūbrių. Įteka į Argūnę 110 km nuo jos ...

Ilyčius

Ilyčius – upė Rusijoje, Komių Respublikoje; Pečioros dešinysis intakas. Prasideda Šiaurės Uralo vakarinėse pašlaitėse, pelkėje Timanizo kalnagūbrio papėdėje. Pradžioje teka į pietryčius, vidurupyje pasuka į vakarus. Įteka į Pečiorą ties Ust Ilyči ...

Ilovlia

Ilovlia – upė Rusijoje, Saratovo ir Volgogrado srityse; Dono kairysis intakas. Prasideda Pavolgio aukštumoje, teka per ją į pietvakarius, lygiagrečiai su Volga. Įteka į Doną šalia Ilovlios gyvenvietės, 83 km nuo Volgogrado. Didesni intakai: Mokra ...

Insaras (upė)

Insaras – upė Rusijoje, Mordvijoje; Alatyrio dešinysis, didžiausias intakas. Prasideda Insaro rajone, prie Aleksandrovkos kaimo. Teka daugiausia į šiaurę, šiaurės rytus pro Pavolgio aukštumą. Įteka į Alatyrį 136 km nuo jo žiočių, priešais Smolno ...

Inzeras

Inzeras – upė Rusijoje, vidurio Baškirijoje; Simo kairysis intakas. Prasideda Pietinio Uralo vakariniuose šlaituose. Teka daugiausia link vakarų giliu, miškingu tarpukalnių slėniu, prateka Pietų Uralo rezervato teritoriją. Aukštupyje dar vadinama ...

Iputė

Iputė – upė Rusijoje ir Baltarusijoje; Sožo kairysis intakas. Prasideda Baltarusijoje, Mogiliovo srityje. Pradžioje teka į rytus per Smolensko sritį, vėliau pasuka į pietus ir pietvakarius ir teka Briansko sritimi. Pats žemupys yra Baltarusijos G ...

Isetė

Isetė – upė Rusijoje, Urale ; Tobolo kairysis intakas. Išteka iš Isetės ežero 25 km į šiaurės vakarus nuo Jekaterinburgo. Teka į rytus, aukštupyje Vidurinio Uralo rytiniu šlaitu, toliau – Vakarų Sibiro lyguma. Didžiausi intakai: Miasas, Teča, Sin ...

Jegorlykas

Jegorlykas – upė Rusijoje, Stavropolio krašte ir Rostovo srityje; Vakarų Manyčiaus kairysis intakas. Prasideda Stavropolio aukštumoje į pietryčius nuo Stavropolio. Teka daugiausia šiaurės kryptimi, žemupyje trumpame ruože sudaro sieną su Kalmukij ...

Jemca

Jemca – upė Rusijoje, Archangelsko srityje; Šiaurinės Dvinos kairysis intakas. Prasideda 4 km nuo Onegos upės, į vakarus nuo Savinskio. Teka į šiaurės rytus. Aukštupio vaga slenkstėta, vėliau plečiasi, vinguriuoja. Pakrantės miškingos. Įteka į Ši ...

Judoma

Judoma – upė Rusijoje, Chabarovsko krašto teritorijoje ir jo pasienyje su Jakutija; Majos dešinysis intakas. Susidaro susiliejus Nitkano ir Amvijos upėms, prasidedančioms Suntar Chajatos kalnagūbrio šlaituose. Teka į pietus ir pietvakarius pagal ...

Jugas

Jugas – upė Rusijoje, Vologdos ir Kirovo srityse; dešinioji Šiaurės Dviną sudaranti ištaka. Prasideda Šiaurės skliautkalvėse, Kičmegski Gorodoko rajone. Aukštupyje teka į pietus, smarkiai vingiuoja, toliau teka į šiaurės rytus kalvota, miškinga l ...

Juriuzanė (upė)

Juriuzanė – upė Rusijoje, rytų Baškirijoje ir Čeliabinsko srityje; Ufos kairysis intakas. Prasideda Pietinio Uralo vakariniuose šlaituose, į šiaurę nuo Jamantau masyvo, Pietų Uralo rezervate. Aukštupyje teka į šiaurę siaurais, skardingais tarpuka ...

Kalausas

Kalausas – upė pietų Rusijoje, Stavropolio krašte; Rytų Manyčiaus dešinysis intakas. Prasideda krašto pietuose, netoli sienos su Karačajų Čerkesija. Teka į šiaurę Stavropolio aukštuma, žemupyje pasuka į rytus ir teka Kumos-Manyčiaus įduba. Įteka ...

Kama (upė)

Kama – upė Rusijoje, Europinės dalies rytuose; Volgos kairysis, didžiausias intakas. Prasideda Kamos aukštupio aukštumoje, Udmurtijoje. Teka į šiaurę per Kirovo sritį. Aukštupio vaga nevandeninga. Vėliau upė daro lankstą ir pasuka į pietus Permės ...

Kambarka

Kambarka – Permės krašto upė, tekanti per Udmurtijos respubliką, kairysis Kamos intakas. 9 km nuo žiočių įrengtas Kambarkos tvenkinys, kurio krantuose įsikūręs Kambarkos miestas. Upė susiformuoja susijungus dviem nedidelėm upėm – Pirmajai ir Antr ...

Kamčiatka (upė)

Kamčiatka – upė Rusijos šiaurės rytuose, ilgiausia Kamčiatkos pusiasalyje. Prasideda Viduriniame kalnagūbryje, aukštupyje slenkstėta. Teka šiaurės rytų kryptimi Vidurio Kamčiatkos žemuma. Žemupyje pasuka į rytus, kerta Kumročo masyvą ir įteka į B ...

Kasplia

Kasplia – upė Rusijoje ir Baltarusijoje; kairysis Dauguvos intakas. Pirmus 154 km teka Rusijoje, Smolensko srityje, po to Baltarusijoje, Vitebsko srityje. Upė mažai vingiuota, plotis aukštupyje – 10–30 m, žemupyje – iki 40–50 m. Salpa – 100–200 m ...

Katūnė

Katūnė – upė Altajaus respublikoje ir Altajaus krašte. Susiliedama su Bija sudaro Obę. Prasideda Geblerio ledyne ледник Геблера, Katūnės kalnagūbryje, Beluchos kalno papėdėje, Kazachstano pasienyje. Katunės baseine yra daugiau kaip 800 ledynų ben ...

Kemė (upė)

Kemė, Kemijokis – upė šiaurės vakarų Rusijoje, šiaurės Karelijoje. Prasideda Žemutinio Kuito ežere. Teka į rytus, aukštupyje kerta ežerų grandinę. Tarp Hapjarvio ir Juljarvio ežerų vadinama Ešanjokiu. Įteka dvejomis atšakomis į Baltosios jūros Va ...

Kirilvysjagunas

Kirilvysjagunas – upė Rusijoje, Chantų Mansijoje, priklausanti aukštutinės Obės baseino daliai tarp Vacho ir Irtyšiaus žiočių. Upės ilgis – 142 km., vandens baseino plotas – 1200 km². Kirilvysjagunas įteka į Ingujaguną už 96 km nuo pastarojo žioč ...

Kiržačas (upė)

Kiržačas – upė Rusijoje, Vladimiro srityje; Kliazmos kairysis intakas. Susidaro susiliejus Mažojo ir Didžiojo Kiržačo upėms ties Ivaševo kaimu. Teka į pietus, pietryčius. Įteka į Kliazmą ties Gorodiščių gyvenviete. Intakai: kairieji – Šeredarė, M ...

Kliazma

Kliazma – upė Rusijoje, Maskvos, Vladimiro, Ivanovo ir Žemutinio Naugardo srityse, kairysis Okos intakas. Prasideda Maskvos srityje, netoli Solnečnogorsko miesto. Teka į rytus, įteka į Oką aukščiau Dzeržinskio. Aukštupys įtrauktas į Maskvos kanal ...

Kolpė

Kolpė – upė Rusijoje, Leningrado ir Vologdos srityse; Sudos dešinysis intakas. Prasideda Vepsų aukštumoje, išteka iš Jekšozero ežero. Vinguriuoja Mologos–Šeksnos žemuma daugiausia į pietryčius, pro miškingas vietoves. Įteka į Sudą ties Ust Kolpe. ...

Kolva (Višera)

Kolva – upė Rusijoje, Permės krašto šiaurėje; Višeros dešinysis intakas. Prasideda Komių Respublikos pasienyje, Kolvos Akmens kalno papėdėje. Teka daugiausia į pietus Šiaurinio Uralo vakarine pašlaite. Įteka į Višerą 34 km nuo jos žiočių, netoli ...

Kostroma (upė)

Kostroma – upė Rusijoje, Kostromos ir Jaroslavlio srityse; Volgos kairysis intakas. Prasideda Galičo aukštumoje, teka į vakarus, vėliau į pietvakarius pelkėta žemuma. Krantai miškingi, vietomis skardingi. Įteka į Volgos upės Gorkio tvenkinį. Iki ...

Kožva

Kožva, taip pat Didžioji Kožva, Kovža – upė Rusijoje, Komijoje; Pečioros kairysis intakas. Susidaro susiliejus Juodosios ir Baltosios Kožvos upėms netoli Jirajolio gyvenvietės. Teka į šiaurės rytus pelkėta taiga. Įteka į Pečiorą ties Kožvos gyven ...

Kubanė

Šis straipsnis - apie Rusijos upę. Apie istorinį regioną žiūrėkite Kubanė regionas Kubanė – upė pietų Rusijoje; Karačajų Čerkesijoje, Stavropolio krašte, Krasnodaro krašte ir Adygėjoje. Prasideda Kaukazo kalnuose dvejomis ištakomis, pradžią gauna ...